Možemo analizirati čak i sebe, ali ne slažem se da se gomilaju teme čiji je jedini smisao ocrnjivati druge, npr. (bivše) svećenike, bili oni osuđeni, osumnjičeni, otpušteni iz Družbe ili ne, jer je to poziv na javni linč..
Po čemu je to poziv na linč? Ekstremno korumpirani svećenici, s prijestupima koji nisu samo povrede discipline nego krivična djela nisu pojedinačni slučajevi nego gotovo stihijski pojava. Zašto bi razgovor o tome bio ocjenjivanje? Zar to nije stvarni problem, s obzirom da su posljedice katastrofalne. Crkve su prazne, Župe, biskupije, čitava katolička zajednica umire. To više nije kriza, nego nešto puno dublje i teže s čim se u dvije tisuće godina nismo susreli. Iako nisu jedini uzrok, svećenički skandali imaju veliki udio među uzrocima te katastrofe. S tim da problem nisu toliko postupci pojedinih svećenika koliko sustavno prikrivanje zlotvora.
S tim dolazimo do srži problema. Ti bi razgovor o tome proglasila pokušajem linča (stvarno ne znam na osnovu čega) zato jer ti je neugodno da se počne razgovarati i prikrivanju, o onima koji prikrivaju, i o tome u kom pravcu vode tragovi prikrivanja.
A posebno bi bila interesantna tema, s obzirom na konzervativno-progresistički sraz u Crkvi, koji je evidentan, da pokušamo analizirati skandalozne svećenike s obzirom na tu ideološku razdjelnicu, posebno one koji su višeg ranga, pa su time i njihova gledišta i doktrinarne afilijacije detaljnije poznati. Do kakvih bi to zaključaka samo dovelo.