6. Elenita de Jesus, Portorico - nije priznatoElenita je bila misionarka svetog života, ali neki ljudi su je počeli poistovjećivati s Djevicom Marijom i proširili kult na Svetoj Gori, na što je Dikasterij upozorio biskupa da se radi o pogrešnom kultu, bez nadnaravnosti.
https://ika.hkm.hr/novosti/dikasterij-z ... ca-marija/*
7. svetište Gospe od Zdravlja, u Vailankanni, Indija - priznatoPrema staroj predaji, Djevica Marija se prvi put tu ukazala u 16. stoljeću dječaku koji je nosio mlijeko za jednu mušteriju. Putem je sreo majku koja ga je molila da joj daruje mlijeko za dijete koje je nosila u naručju. Mladić je spremno pristao na to, da bi, kad je došao do mušterije, shvatio da u njegovoj posudi ne nedostaje darovanog mlijeka. “Tako dolazi do izražaja velikodušnost onih koji su sposobni iz svoje bijede nešto dati drugima, navodi Kardinal. Jer ne morate imati mnogo da biste bili velikodušni. Neka na tom mjestu uvijek odjekuje ovaj poziv na dijeljenje, na pomoć, na blizinu onih koji nas trebaju. Marija voli velikodušnost svoje djece.”
Prefekt Dikasterija za nauk vjere definira kao “lijepe predaje koje ovo dragocjeno svetište prikuplja o nekim od susreta Djevice sa siromašnom i bolesnom djecom. Tako se očituje nježnost i blizina Marije koju nam je Isus htio ostaviti kao Majku sviju. Njezinim zagovorom Isus Krist često izlijeva svoju snagu i vraća zdravlje bolesnima.”
“
Ne radi se samo o zdravlju tijela, zaključuje kardinal Fernández,
nego i o zdravlju duše. Jer pred Marijinom slikom prepoznajemo svu ljubav Isusa Krista koja može izliječiti našu tugu, našu tjeskobu, naše strahove. Zastanemo li pred Marijom, makar i u kratkom trenutku vjere i ljubavi, njezin nam majčinski pogled vraća mir.”https://ika.hkm.hr/novosti/pismo-prefek ... hamburaju/*
8. Gospa Žalosna iz Chandavile, Španjolska - priznato
Pobožnost prema Djevici žalosnoj u Chandavili rođena je prije kraja Drugoga svjetskog rata s duhovnim iskustvima koja su dvije djevojke, desetogodišnja Marcelina Barroso Expósito i sedamnaestogodišnja Afra Brígido Blanco, odvojeno doživjele na istom mjestu, počevši od svibnja 1945.
„Marcelina“, piše kardinal Fernández, „kaže da je na početku vidjela tamni oblik na nebu, koji je kasnije postajao sve svjetliji, kao da je Djevica Žalosna, s crnim plaštem punim zvijezda, sišla na stablo kestena. Ali duboko iskustvo ove djevojke, više od vizije, bilo je iskustvo zagrljaja i poljupca koje joj je Djevica dala u čelo“. To uvjerenje o nježnoj Gospinoj bliskosti možda je, napominje kardinal, najljepša poruka. Premda su, kako su dani prolazili, i ona i Afra identificirale lik kao Gospu Žalosnu, ono što se najviše ističe je
prisutnost Djevice koja ulijeva utjehu, ohrabrenje i povjerenje. Kada Djevica od Marceline traži da hoda na koljenima kroz trnje i oštro kamenje, ona to ne čini kako bi joj nanijela patnju. Naprotiv, ona od nje traži povjerenje pred ovim izazovom: „
Ne boj se, ništa ti se neće dogoditi“.
https://ika.hkm.hr/novosti/gospa-zalosn ... auk-vjere/*
9. Estelle Faguette, Francuska - priznatoEstelina su izvješća kratka, a još su kraće Marijine riječi njoj:
“Ne bojte se; znaš da si moja kći” ( prilog 1).
“Ne boj se; ti si moja kći” ( prilog 4).
“Ako mi želiš služiti, budi jednostavan” ( Prilog 5).
“Smiri se, dijete moje, strpi se; bit će vam teško, ali ja sam tu” ( App . 6).
„Volio bih da si još smireniji [...] Moraš se odmoriti” ( App .
.
“Neka mole i neka se u mene uzdaju” ( pril. 11).
“Za svoju slavu biram malene i slabe” ( Prilog 13).
“Imaj hrabrosti” ( App . 14)
“Bit ću blizu tebe nevidljivo [...]. Nemate se čega bojati” ( App . 15).
Ususret Srcu Kristovu
Iskustvo Pellevoisina je marijansko, ali je i vrlo kristološko. Naime, veliki zahtjev Djevice upućen Estelle je
da raširi škapular sa slikom Srca Kristova, a velika Marijina poruka je poziv da se obratimo tom ljubeznom Srcu Gospodnjem. Pokazujući Estelle škapular Presvetog Srca Kristova, Marija kaže: „Riznice moga Sina već su dugo otvorene [...] volim ovu pobožnost“ ( pril. 9).
Estelle prihvaća ovaj zahtjev
za širenje pobožnosti prema Srcu Gospodnjem, koje daje “utjehu crpljenja iz ovog nepromjenjivog izvora koji izvire iz njegova Božanskog Srca”. A ona odgovara Mariji: "Ovu pobožnost koju voliš, o njoj ću govoriti, dobra moja Majko, koliko god budem mogla" ( Pril. 11).
Srce Kristovo nikad nije ravnodušno. Dopušta da ga dotakne naša iskrena i ljubezna prošnja, osobito kad je Majka ta koja dotiče njegovo Srce: “Hrabro i strpljivo; moj će Sin dopustiti da ga se dotakne” ( Pril. 1).
U tom duhovnom iskustvu ne nalazimo (kao u nekima) česta predbacivanja biskupima i jadikovke nad Crkvom. Međutim,
Marija žali zbog nedostatka ljubavi prema Kristu koji se odražava u onima koji primaju Euharistiju hladno ili rastreseno: „nedostatak poštovanja prema mome Sinu u svetoj pričesti i molitveni stav koji se zauzima kada je um zaokupljen drugim stvarima” ( prilog 5). Ovo nije Gospin poziv jednostavnim jedva obučenim ljudima ili onima koji su daleko od Crkve, nego “
onima koji tvrde da su pobožni” ( ibid .).
U tim porukama sve se pripisuje Kristu. Čak se ni Estelleino ozdravljenje ne pripisuje izravno Mariji, već Kristu koji je čuo zagovor svoje majke: “Blažena Djevica je dobila moje ozdravljenje od svog Sina ” ( Pril. 1). Ako Krist preobražava otvrdnula srca slušajući Marijino zagovorništvo, to je samo on koji intimno dotiče ljude: "Preko mene će dotaći i najokorjelija srca" ( pril. 7).
Poseban je značaj i ljepota trenutak u kojem Marija izbjegava navesti da su izlivene milosti njezine. Estelle kaže: “Blažena Djevica je ispružila ruke i iz njih je pala obilna kiša. U svakoj od tih kapi činilo mi se da vidim ispisane milosti, kao što su pobožnost, spasenje, povjerenje, obraćenje i zdravlje.” Međutim, Djevica je zatim dodala: "Ove su milosti od moga Sina ".
https://www.vatican.va/roman_curia/cong ... te_en.htmlhttps://www.bitno.net/vijesti/vatikan-d ... rancuskoj/