Pojam Crkva je sveobuhvatan i znači isto kao da kažemo izvan Krista nema spasenja, ko može odrediti ili znati ko će to biti izvan a ko unutra. Granice Crkve određuje Duh Sveti a ne dogma.
Dogma je pomoćno sredstvo, orjentir, smjernica ona nikako ne može obuhvatiti cijelu Istinu tj. Krista.
Nije čovjek zbog dogme nego obrnuto i ništa vezano za objavu nije matematika sve je puno preko toga u nadi protiv svake nade, da li je matematika odredila sudbinu desnog razbojnika, zato dogmu kao prvo treba shvatiti na ispravan način inače više štete nego koristi. I nije cilj dogme zapečatiti za uvijek istinu o Bogu već uvijek iznova otkrivati u sve jasnijem svjetlu.
Puno puta sam čuo da nije dobro baš sve dogmatizirati a posebno stvari koje se podrazumijevaju i ako im je cilj bio zaštititi vjernike od hereze nije im sigurno bio cilj zaustaviti daljne razmišljanje o tim otajstvima. U raspravama oko vjere nije dobro odmah uhvatiti argument dogme nego pustiti čovjeka da sam pokuša razumjeti neku istinu ili otajstvo.
Tražiti u vjeri potpunu nepromjenjivost da bi to nekako mogli zadržati i uklopiti u naše sklopovne okvire i potom biti sigurni da to imamo nije put kršćanstva. Bog, vjera, objava nije matematika i ne može se obuhvatiti dogmama.
Na ovoj temi ne pričamo o tome da je Isus potreban za spasenje ljudi
ne pričamo o tomu da je Isus stvorio Crkvu i da je Crkva koja je tijelo Kristovo potrebna za spasenje ljudi...to su također dogme i o tome nema spora
Ovo dalje što ti pričaš je puko relativiziranje nauka KC i katoličkh dogmi...to je sladunjavi modernizma i konformizam ,uvijem u tobože veliki humanizam
Dogma po definiciji nije podložna promjenama i krivim tumačenjima
Pročitaj na stotine članaka zbirke izreja KC- tzv. Denzingera...vidjeti ćeš kako je Crkva stoljećima bila izuzetno stroga oko svega što je išli imalo mimo dogme...anatema, izopćenje, hereza, izopćenje heretika itd.
Ono u čemu Crkva, crkvena sinoda, učiteljstvi i papap na vrhu nisu bili sigurni onda o tome nisu donosili dogmu!
Dogme su se rijetko donosile, i obično u pitanjaima koja su bila vrlo bitna za vjeru, za ispravan način vjerovanja i za nauk Crkve u cjelini
Nijedna dogma se nije olako donosila...svaka se dogma prije proglašenja vrlo detaljno proučila na koncilima i nije se nikada donosila na određeno vrijeme, ograničenog trajanja, nego je trebala vrijediti za sva vremena
Prouči malo, barem definicije... šta su dogme , smiju li se mijenjati, zašto one postoje u nauku Crkve