Ne pogađaš bit pitanja...
Pitanje je ima li nesuglasja između dogme ( Lars je dao linkove u kojima se detaljno mogu vidjeti mišljnje otaca Crkve, papa , nauk KC od 1. do 19 stoljeća!)
Ja sam iznjeo izvan linka njihova učenja i citate...mogu se tranparentno vidjeti ( vjerujem da nisu falsifikat)
Po meni postoji nesuglasje između tumačenja do 19.stoljeća i tumačenja u KKC iz 1992. koje je sada na snazi
Znači, citirana dogma ne glasi kao što glasi sadašnji nauk KC!
Volio bih čuti šta o tome misle i ostali forumaši... Giovi, Lars, tzv. " antimodernisti" i ostali forumaši koji pišu i prate ovaj forum
Jednostavno ono što su govorili doktori , teolozi, crkveni oci antike i starog vijeka nije isto onome što kaže sadašnji nauk KC...posebice oko pitanja nesavladivog neznanja koje ne spominje nijedan citirani autoritet ( barem ne oni koje smo vidjeli u danim linkovima!)
Stara teologija u vrijeme kada je citirana dogma napisana ne govori ništa o nezabludivom neznanju
Neka netko kaže ( da ne bude nikakvog spora i nedoumica ) koje godine je točno dogma proglašena....
Pričamo o dogmi koja precizno i jasno kaže:
Membership of the Church is necessary for all men for salvation. (De fide.)
To bi u prevodu bilo:
Biti član katoličke Crkve je nužno ZA SVE ljude za spasenje.
Nema nesuglasja u dogmama, niti ih može biti s obzirom na njihovo božansko porijeklo.
Prvo, pitanje o tome u kakvoj je vezi članstvo u vidljivoj KC prije kraja zemaljskog života i spasenja.
Stavio sam link koji sadržava bulu Eugena IV. Cantate Domino iz IV. lateranskog sabora i bule Bonifacija VIII. Unam Sanctam iz 1302. i ponavljam:
https://catholicism.org/outside-the-chu ... -salvationOva druga naglašava da "Nitko, bila njegova milostinja ne znam kako velika, nitko, ni da prolije krv svoju za Isusa Krista, ne može biti spašen osim ako ne ostane u njedrima i u jedinstvu KC." Pod pripadanjem Crkvi misli se uvijek na svjesno prihvaćanje vjere i Crkve u potpunosti, prije kraja zemaljskog života. To uključuje nužnost krštenja vodom.
Nauk, ili dogme, dalje govore o onima koji nisu prije smrti bili kršteni vodom ali su to željeli. Oni postižu opravdanje kroz krštenje željom. O tome kaže Tridentski sabor, kanon 4: " Ako itko kaže da sakramenti Novog Zavjeta nisu nužni za spasenje svakog pojedinog čovjeka ... i da bez njih ILI BEZ ŽELJE ZA NJIMA vjerom samom mogu dobiti milost opravdanja, neka je izopćen."
Tj EKSPLICITNA ŽELJA za krštenjem može biti spasonosna za one koji bez vlastite krivnje nisu bili kršteni.
Dekret o opravdanju Tridenta: "Opravdanje grešnika je prijenos iz stanja u kojem je čovjek rođen kao dijete prvog Adama u stanje milosti i 'primanja Duha sinovstva' (Rim 8,15) kroz drugog Adama, Isusa Krista, i ovaj prijenos nakon objave Evanđelja ne može biti izvršen, osim KROZ ZDENAC PREPORAĐANJA ILI ŽELJE ZA NJIM, kao što stoji pisano 'Ukoliko čovjek nije ponovno rođen od vode i Duha Svetoga, ne može ući u kraljevstvo nebesko." (Ivan 3,5)
Što se tiče onih koji nisu mogli upoznati vjeru u Isusa Krista, bilo jer su rođeni prije Njega, ili zbog geografske udaljenosti nisu mogli čuti za Evanđelje, oni su sigurno u NESAVLADIVOM NEZNANJU. O tome Sv. Pio IX u enciklici SINGULARI QUANDAM iz 1854:
" 174. Mora se naravno držati kao stvar vjere da izvan apostolske KC nitko ne može biti spašen ... S druge strane mora se držati za izvjesno da oni koji su pogođeni nesavladivim neznanjem o pravoj vjeri, nemaju zato krivnje pred Bogom. ZATIM, TKO BI SE MOGAO SMATRATI SPOSOBNIM DA ODREDI GRANICE TOG NESAVLADIVOG NEZNANJA, UZEVŠI U OBZIR PRIRODNE RAZLIKE MEĐU LJUDIMA, ZEMLJAMA, UROĐENIM SPOSOBNOSTIMA, I TOLIKIM DRUGIM FAKTORIMA".
Isti papa Pio ix u enciklici QUANTO COEFICIAMUR MOERORE iz 1863. " Svi mi znamo dobro DA ONI KOJI SU POGOĐENI NESAVLADIVIM NEZNANJEM O NAŠOJ VJERI, AKO SU PRIPRAVNI POKORAVATI SE BOGU, I AKO VODE KREPOSTAN I SAVJESTAN ŽIVOT PREMA NAČELIMA PRIRODNOG ZAKONA KOJI JE BOG UPISAO U SRCA SVIH LJUDI, MOGU POSTIĆI ŽIVOT VJEČNI." (RIMLJANIMA 2,4-16)
Prema tome, granice nesavladivog neznanja nisu nužno određene samo vremenskom i geografskom udaljenošću i mi ljudi, niti sama Crkva, ne možemo znati je li netko u nesavladivom neznanju ili nije. O tome samo Bog može suditi. Ali, ne smijemo se ni zavaravati da su svi inovjerci i ateisti u današnjem svijetu u nesavladivom neznanju. Jednostavno, samo Bog zna.
Kad se radi o onima koji su u nesavladivom neznanju, ali su živjeli u skladu s onim što govore Sv. Pavao u Rimljanima i Sv. Pio ix., njima također Bog, makar u smrtnom času, makar na nadnaravni način daje objavu spasonosne vjere i milost da tu vjeru prihvati i ispovijedi pred Njim tako da i oni primaju krštenje željom, i time postaju makar u smrtnom času članovi VIDLJIVE KATOLIČKE CRKVE.
Na taj način, netko ko je čitav život živio npr u Zagrebu, ali je bio rođen u muslimanskoj obitelji i bio musliman, može postići opravdanje kroz krštenje željom na samrti.
Uzmite u obzir da su dogme uvijek sastavljene objektivno, tj govore o predmetu npr. opravdanju, a ne o subjektu tj svakom pojedinom čovjeku. Kao i što je slučaj sa zakonima. Da bi se odredio stupanj odgovornosti sigurno se u nekom konkretnom slučaju ne primjenjuje samo jedan pravni propis.