Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Sri tra 23, 2025 18:00

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 216 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Sljedeće
Autor Poruka
PostPostano: Pon vel 27, 2023 12:11 

Pridružen: Sri ruj 29, 2021 10:59
Postovi: 1311
Konkretno u ovom je slučaju važniji širi kontekst... https://katolicki.info/forum/viewtopic. ... =15#p45725

Razlika između bilo koje crkvene organizirane javne molitve, kao što su procesije i sl., i ove vrste molitve jest u tome što je ovo svojevrsni društveni aktivizam (s ciljem da se bude u medijima i da se o tome raspravlja, tj. da se bude viđen), ali krenulo je po zlu pošto je toliko negativnog naboja na društvenim mrežama povukla ova "molitva" da bi ubuduće trebalo moliti u naknadu za počinjene grijehe...

Dakle, slažem se s tobom, nije problem u tome što je molitva javna, niti što se zbiva na trgu... nego u tome što u javnosti ne postoji konsenzus o bitnim moralnim pitanjima koja su u središtu nakana (a to smo znali i prije!), pa je dotična molitva povukla za sobom toliki medijski teret (napad)...

Moje pitanje (slično kako je i nadbiskup Uzinić postavio): nema li drugog načina?
Što je s onim prijašnjim metodama evangelizacije... trebaju li zaista svi katolici izlaziti na trgove i ljevičarskim metodama demonstracije poticati tako osjetljive teme...?

Ako će katolici gledati što o njima pišu po društvenim mrežama, ne bi smjeli ni promoliti nos iz kuće...Zar ne vidiš kojim otrovima napadaju 40 dana za život?
Kako se u crkvama rijetko vide muškarci, meni je baš drago vidjeti ih kako kleče s krunicama na trgovima.
Vaditi ovo što je Isus po Mateju rekao, kao što vade i ateisti koji nikad nisu prije ni čuli to, ono... :((
Kad u Bibliji ima i toliko izreka koje se mogu suprotno rabiti...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 27, 2023 14:01 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1310
Konkretno u ovom je slučaju važniji širi kontekst... https://katolicki.info/forum/viewtopic. ... =15#p45725

Razlika između bilo koje crkvene organizirane javne molitve, kao što su procesije i sl., i ove vrste molitve jest u tome što je ovo svojevrsni društveni aktivizam (s ciljem da se bude u medijima i da se o tome raspravlja, tj. da se bude viđen), ali krenulo je po zlu pošto je toliko negativnog naboja na društvenim mrežama povukla ova "molitva" da bi ubuduće trebalo moliti u naknadu za počinjene grijehe...

Dakle, slažem se s tobom, nije problem u tome što je molitva javna, niti što se zbiva na trgu... nego u tome što u javnosti ne postoji konsenzus o bitnim moralnim pitanjima koja su u središtu nakana (a to smo znali i prije!), pa je dotična molitva povukla za sobom toliki medijski teret (napad)...

Moje pitanje (slično kako je i nadbiskup Uzinić postavio): nema li drugog načina?
Što je s onim prijašnjim metodama evangelizacije... trebaju li zaista svi katolici izlaziti na trgove i ljevičarskim metodama demonstracije poticati tako osjetljive teme...?



Ne mora uvijek leva metoda biti loša u stvari ovi što kleče su zapravo nesvjesno postali ljevičari.
Papa je isto lijevičar i većina svetaca i ja.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 27, 2023 15:29 

Pridružen: Sri ruj 29, 2021 10:59
Postovi: 1311
Ha, monsinjor Jure Bogdan :
„Molitva krunice naših muškaraca na koljenima po gradskim trgovima i drugim mjestima je znak vremena. Podsjeća me na devedesete godine prošlog stoljeća kada smo bili na velikim kušnjama i kada se aktivno trebalo uključiti u obranu vlastitog doma, obranu svoje budućnosti, pojedinačne i zajedničke. Molili smo tada Gospinu krunicu u obiteljima, crkvama. svetištima, trgovima, skrovito i u javnosti. Gospina krunica postala je simbolom duhovne snage, jedinstva i zajedništva našega naroda. I danas je važno u odgovornosti pridonositi jedinstvu i povezanosti našeg naroda! Započinje to ponajprije u okružju naših obitelji. Tu se rađa ona prva škola ljubavi prema Bogu i domovini, tu se čovjek odgaja za vrijednosti zajedništva i povezanosti, tu se prenosi znanje da je Sotona onaj koji dijeli, razdjeljuje, diabolus, a kako nasuprot njega stoji Krist koji povezuje i ujedinjava.

Sve se to uči i na primjeru naših muškaraca na koljenima u molitvi! Sve se to doživjelo i vidjelo devedesetih godina u našim gradovima i selima, crkvama, svetištima i stolnim crkvama u korskoj molitvi Gospine krunice, koju smo s vjerom molili i sa sobom uvijek nosili“.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 27, 2023 18:22 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4615
Pa da je podržao Uzinića, a nije.

Biskupu Radošu nije novinar postavio pitanje podržava li nadbiskupa Uzinića, tako da je to pitanje još otvoreno.
Kad se pročita što je rekao jedan na Svijećnicu, a drugi na Pepelnicu, zaključi se da su rekli isto ili vrlo slično.
Tumačili su Isusove riječi.
:!:

@Početnik,
hvala ti na lijepom upisu... Ranije sam i ja znala biti (iz nekih razloga) kritična prema njemu, ali u ovome se slažem.
Vrijedan je radnik na njivi Gospodnjoj.

@totus tuus,
kako to da ateisti uvijek vade na Pepelnicu iz konteksta Mt 6, a cijela Biblija govori suprotno...?
Nije li u onome što je Isus rekao: "Čuli ste da vam je rečeno, a ja vam kažem... molite u skrovitosti, jer Otac vaš vidi u skrovitosti"?
Ali nije tu stvar samo u skrovitosti, nego i u nakanama, stavovima i pozadini.
Ako mons. Bogdan govori o zajedništvu, zašto su na trgu tako isključivi... "samo muškarci"..
nalik onome "sola scriptura, sola fides".. kad sam proučavala na njihovim stranicama nauk, oni kao da Stari zavjet shvaćaju doslovno (odnosi muža i žene prema Knjizi postanka), a Novi relativno, izvan konteksta (npr. Matej 6)...

@kopitar,
da, neprirodno je kad ultra-desničari koriste ljevičarske metode, zato je to ovdje krunicom zamaskirano...


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 27, 2023 19:40 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 2220
Biskupu Radošu nije novinar postavio pitanje podržava li nadbiskupa Uzinića, tako da je to pitanje još otvoreno.

Biskup je oštro demantirao da je osudio molitvu krunice na Trgu i da se čudi kako se u medijima i društvenim mrežama to izvuklo, i apsolutno se ogradio od toga, a službeno se oglasila i Varaždinska biskupija, tako da dalje ne mislim davati mjesta bilo kakvim dezinformacijama, taj slučaj je razjašnjen od samog biskupa i biskupije.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 27, 2023 21:46 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4615
Biskup je oštro demantirao da je osudio molitvu krunice na Trgu i da se čudi kako se u medijima i društvenim mrežama to izvuklo, i apsolutno se ogradio od toga, a službeno se oglasila i Varaždinska biskupija, tako da dalje ne mislim davati mjesta bilo kakvim dezinformacijama, taj slučaj je razjašnjen od samog biskupa i biskupije.

U redu, šefe :DD sad ćemo se vratiti na nadbiskupa Uzinića. Radoš je ipak biskup Varaždina i nije njegova ingerencija komentiranje (kamoli osuđivanje) zbivanja u drugoj (nad)biskupiji.

Uzinić je (vjerujmo da nije tako) zasad jedini koji se u svojim objavama i propovijedima usuđuje taknuti jedno (veće) osinje gnijezdo. On kuži, katoličkim žargonom rečeno, TFP-grupu, sedevakantiste, spiritualce i trad-moderniste...
Evo što nam je priredila TFP-grupa za Stepinčevo: članak o tome kako je bl. Stepinac izjavio 1936. g. "Zagreb treba biti katolički grad" (van ikakvog konteksta).. https://vigilare.info/katolibanstvo/202 ... icki-grad/
Papa Franjo bi se na takav naslov naježio.. Više puta je dao uputu da se ne pravimo superiorni, da ne glumatamo neki trijumfalizam i ne provodimo prozelitizam. Oko nas žive pripadnici drugih vjera (i oni koji su proživjeli holokaust), drugi kršćani, druge narodnosti, a naša svrha nije učiniti ovaj zemaljski teritorij "katoličkim", nego spašavati duše..
Jadnom bl. Stepincu takvi "promotori" rade nevjerojatno veliku štetu.. u okolnostima u kakvima je živio i kome je sve pomagao, tako prava istina nikad neće doći na vidjelo..

Zašto svi katolički mediji šute? Ima li ih ista udruga svojim financijskim pomaganjem "u šaci" i pod kontrolom? http://www.vigilare.hr/beneficijari/
Zar su jedino riječki nadbiskup i dva novinara bitno.net-a duhovno slobodni da mogu imalo razmišljati...?

:roll:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Uto vel 28, 2023 18:12 

Pridružen: Sri pro 14, 2022 21:02
Postovi: 1330
Radoš je ipak biskup Varaždina i nije njegova ingerencija komentiranje (kamoli osuđivanje) zbivanja u drugoj (nad)biskupiji.

:

Zašto se Uzinić toga ne drži već komentira i proziva ljude i događanja koji nisu u njegovoj nadbiskupiji? Mislim kako time dokazuje svoju nedosljednost.
Sve drugo što je Adrijana napisala je ružno i ne znam što su ti ljudi njoj napravili pa ih treba tako napadati i pisati kako da su najveći naprijatelji. Čak veći od svih ljevičara otvorenih protivnika Crkve.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ožu 01, 2023 15:47 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4615

Lijepo od.njega.

Sporno je kod Batelje što nije objavio i tz. problematična mjesta iz pisama.

Cijeli proces je mogao biti transparentniji i na vrijeme razjasniti sva dubiozna i problematična pitanja. Ne znam koliko je to moglo spriječiti sve političke zloupotrebe, ali jedan dio bi barem smanjilo, a Crkva bi stala na stranu istine, bez stvaranja novih mitova i legendi...

Malo sam tražila što je o Stepincu govorio nadbiskup Uzinić, evo dijela njegove propovijedi iz 2021.:

Stepinac je bio "kontroverzan", hrabar i dosljedan
„Za bl. Alojzija Stepinca se često kaže da je bio ‘kontroverzan’. Bio je to za života, osobito u vremenu sudskog progona i osude. Iako je povijest o svemu rekla svoj sud, nažalost bl. Alojzije i danas ostaje „kontroverzan“. To je vidljivo iz svega ono što se o njemu govori i piše, pa i raspravlja na najvišim, crkvenim, znanstvenim, pa čak i političkim razinama. Ne želim ulaziti u razloge. Ima ih više i vjerojatno su danas, kao i u vrijeme njegove osude, manje pravne, a više političke naravi. Iako nas to zbunjuje, to, zapravo, nije ništa neobično. To je sudbina svetaca. To je bila sudbina Isusa Krista, kako nam to svjedoči evanđelje koje smo danas čuli. Bl. Alojzije Stepinac se svojom ‘kontroverznošću’ jednostavno uklapa u profil sveca.“

Ne trebamo se bojati „kontroverznosti“ bl. Alojzija, nego njegovu „kontroverznost“, koja je „kontroverznost“ proroka i svetaca, dapače samog Isusa Krista, trebamo shvatiti kao pouku i poticaj da i mi budemo „kontroverzni“, ne odustajući od zalaganja za istinu u ljubavi za svakog čovjeka, osobito one koji su odbačeni, za jedinstvo Kristove Crkve i predlažući evanđelje koje nam povjereno da ga navješćujemo i riječima i životom, rekao je mons. Uzinić.
https://www.ri-nadbiskupija.hr/2021/ste ... dosljedan/
*

Vezano za slučaj javnih molitvi jučer je na blogu "Adekvatna teologija" Bruno Petrušić zanimljivo analizirao stvar i kako je sve prezentirano na HKM-u. Nekako je dojam njegove analize da su biskupi i Radoš i Bogdan "ispravno protumačili Evanđelje i katolički nauk", ali ga u svojoj propovijedi Radoš nije "aktualizirao". Inače, mislim da je to prvi demanti neke propovijedi za koji znam... Iako je njegov istup na društvenim mrežama izazvao salve i hvale lajkova i komentara, mislim da je zbog pritiska nekih vjernika (ili skupina) odlučio demantirati "aktualnu primjenu svoje propovijedi". I time ponovno vratio javni nesporazum na početak...

Meni osobno nije sporno mjesto održavanja javne molitve, iako ću ovdje sačuvati jedan zgodni komentar (Ivo Džeba na bitno.netu) kako "i sam Katekizam Katoličke Crkve navodi kako „izbor prikladna mjesta nije nevažan za istinitost molitve“ (2691), dodajući kako su najprikladnija „mjesta za molitvu osobni ili obiteljski prostor za molitvu, samostani, hodočasnička svetišta i, nadasve, crkva kao vlastito mjesto liturgijske molitve župne zajednice i povlašteno mjesto euharistijskog klanjanja“.

Ivo još piše kako se Crkva nije snašla u javnoj raspravi o moliteljima (kako nema kvalitetnih sugovornika, a molitva već duže vrijeme nailazi na velik negativan odjek u javnosti i izaziva protu-prosvjede), što se nije dogodilo prijašnjim javnim molitvama (sjetite se: molitva krunice utorkom na Kamenitim vratima bila je s oduševljenjem prihvaćena među svima, osobito mladima). Ivo zaključuje da je točna ona tvrdnja kako je Crkva zadnjih 30 godina više ulagala u crkvene građevine, nego u ljude koji čine samu Crkvu (...obrazovanje...)


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ožu 01, 2023 16:13 

Pridružen: Sri ruj 29, 2021 10:59
Postovi: 1311
Cijeli proces je mogao biti transparentniji i na vrijeme razjasniti sva dubiozna i problematična pitanja. Ne znam koliko je to moglo spriječiti sve političke zloupotrebe, ali jedan dio bi barem smanjilo, a Crkva bi stala na stranu istine, bez stvaranja novih mitova i legendi...

Malo sam tražila što je o Stepincu govorio nadbiskup Uzinić, evo dijela njegove propovijedi iz 2021.:

Stepinac je bio "kontroverzan", hrabar i dosljedan
„Za bl. Alojzija Stepinca se često kaže da je bio ‘kontroverzan’. Bio je to za života, osobito u vremenu sudskog progona i osude. Iako je povijest o svemu rekla svoj sud, nažalost bl. Alojzije i danas ostaje „kontroverzan“. To je vidljivo iz svega ono što se o njemu govori i piše, pa i raspravlja na najvišim, crkvenim, znanstvenim, pa čak i političkim razinama. Ne želim ulaziti u razloge. Ima ih više i vjerojatno su danas, kao i u vrijeme njegove osude, manje pravne, a više političke naravi. Iako nas to zbunjuje, to, zapravo, nije ništa neobično. To je sudbina svetaca. To je bila sudbina Isusa Krista, kako nam to svjedoči evanđelje koje smo danas čuli. Bl. Alojzije Stepinac se svojom ‘kontroverznošću’ jednostavno uklapa u profil sveca.“

Ne trebamo se bojati „kontroverznosti“ bl. Alojzija, nego njegovu „kontroverznost“, koja je „kontroverznost“ proroka i svetaca, dapače samog Isusa Krista, trebamo shvatiti kao pouku i poticaj da i mi budemo „kontroverzni“, ne odustajući od zalaganja za istinu u ljubavi za svakog čovjeka, osobito one koji su odbačeni, za jedinstvo Kristove Crkve i predlažući evanđelje koje nam povjereno da ga navješćujemo i riječima i životom, rekao je mons. Uzinić.
https://www.ri-nadbiskupija.hr/2021/ste ... dosljedan/
*

Vezano za slučaj javnih molitvi jučer je na blogu "Adekvatna teologija" Bruno Petrušić zanimljivo analizirao stvar i kako je sve prezentirano na HKM-u. Nekako je dojam njegove analize da su biskupi i Radoš i Bogdan "ispravno protumačili Evanđelje i katolički nauk", ali ga u svojoj propovijedi Radoš nije "aktualizirao". Inače, mislim da je to prvi demanti neke propovijedi za koji znam... Iako je njegov istup na društvenim mrežama izazvao salve i hvale lajkova i komentara, mislim da je zbog pritiska nekih vjernika (ili skupina) odlučio demantirati "aktualnu primjenu svoje propovijedi". I time ponovno vratio javni nesporazum na početak...

Meni osobno nije sporno mjesto održavanja javne molitve, iako ću ovdje sačuvati jedan zgodni komentar (Ivo Džeba na bitno.netu) kako "i sam Katekizam Katoličke Crkve navodi kako „izbor prikladna mjesta nije nevažan za istinitost molitve“ (2691), dodajući kako su najprikladnija „mjesta za molitvu osobni ili obiteljski prostor za molitvu, samostani, hodočasnička svetišta i, nadasve, crkva kao vlastito mjesto liturgijske molitve župne zajednice i povlašteno mjesto euharistijskog klanjanja“.

Ivo još piše kako se Crkva nije snašla u javnoj raspravi o moliteljima (kako nema kvalitetnih sugovornika, a molitva već duže vrijeme nailazi na velik negativan odjek u javnosti i izaziva protu-prosvjede), što se nije dogodilo prijašnjim javnim molitvama (sjetite se: molitva krunice utorkom na Kamenitim vratima bila je s oduševljenjem prihvaćena među svima, osobito mladima). Ivo zaključuje da je točna ona tvrdnja kako je Crkva zadnjih 30 godina više ulagala u crkvene građevine, nego u ljude koji čine samu Crkvu (...obrazovanje...)

Znači, još stojiš pri tome da je Radoš kritizirao molitelje???
Pa je "zbog pritiska" demantirao?!
Slušala sam neki dan na r- Mariji komentar svećenika (ako treba, pogledati ću arhivu programa da kažem točno kojeg) koji se osvrnuo baš na tu propovijed, rekavši da je Radoš imao osvrt na evanđelje tog dana a ne na molitelje i kako je to pokušala iskoristiti neka protukatolička, protucrkvena struja, nešto tako, za tumačenje na svoj, pogrešni način.
A sigurno nije prvi demanti propovijedi, pa i samog su Papu često pogrešno tumačili, pa se demantiralo, da počnemo od vrha.
A sad, što je rekao Petrušić, što Džeba, što će reći netko treći...Neznam ni tko su a prezentiram svoje mišljenje...Uz ponekog biskupa.
Opet spominješ loš odjek na društvenim mrežama...Ajme...Vidim i na forum hr., ateisti poblesavili...Zovu ih kecavima, klecikur.ima, klerofašistima i tako...Baš mi je nekako teško i bojim se što tako misle :wink:


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ožu 01, 2023 17:56 

Pridružen: Sri pro 14, 2022 21:02
Postovi: 1330
Izgleda da su se našli na istoj liniji modernisti i prosvetosavci kad je u pitanju javna molitva krunice i proces proglašenja svetim. Nisam tolika Hlebinka da bi mi to promaklo. Ne znam dijeli li biskup Uzinić iste misli o sprječavanju kanonizacije blaženog A. Stepinca?


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri ožu 01, 2023 20:11 
Avatar korisnika

Pridružen: Pet srp 24, 2009 22:03
Postovi: 4615
Znači, još stojiš pri tome da je Radoš kritizirao molitelje???
Pa je "zbog pritiska" demantirao?!
Slušala sam neki dan na r- Mariji komentar svećenika (ako treba, pogledati ću arhivu programa da kažem točno kojeg) koji se osvrnuo baš na tu propovijed, rekavši da je Radoš imao osvrt na evanđelje tog dana a ne na molitelje i kako je to pokušala iskoristiti neka protukatolička, protucrkvena struja, nešto tako, za tumačenje na svoj, pogrešni način.
A sigurno nije prvi demanti propovijedi, pa i samog su Papu često pogrešno tumačili, pa se demantiralo, da počnemo od vrha.
A sad, što je rekao Petrušić, što Džeba, što će reći netko treći...Neznam ni tko su a prezentiram svoje mišljenje...Uz ponekog biskupa.
Opet spominješ loš odjek na društvenim mrežama...Ajme...Vidim i na forum hr., ateisti poblesavili...Zovu ih kecavima, klecikur.ima, klerofašistima i tako...Baš mi je nekako teško i bojim se što tako misle :wink:

Nemoj me krivo shvatiti, nisam bila zlonamjerna...
Radoš je govorio o Evanđelju (Mt 6) gdje Isus zaista kaže Tako i kad molite, ne budite kao licemjeri. Vole moliti stojeći u sinagogama i na raskršćima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću.
Kao i mnogi drugi, jednostavno sam, bez ikakve zle namjere, evanđelje prenijela u aktualni kontekst...
S pravom je napisao kasnije biskupov tajnik da se nije mislilo "ni na kakvu određenu skupinu", nego općenito - i da su važnije nakane i raspoloženje srca od mjesta molitve. Netko moli da bude viđen i da od svoje molitve radi predstavu i manifestaciju - a to je loša nakana. Isus kaže za takve: primili su svoju plaću. (misli se na odobravanje i slavu ljudsku)
Mislim i da je Giovi u ovom slučaju pretjerano emotivno reagirao, a evanđelje je toliko jasno da vrvi od "aktualnih pitanja".

Nisu sve kritike s protukatoličke strane. Žao mi je što se nitko ne osvrće na ono što jest sporno (molim te, sve one gnjusne i glupe komentare na forumu.hr ne uzimaj ozbiljno, njima će Bog suditi). Ono što katolici oko mene tvrde da im je čudno je ovo (ponavljam):
1. mjesto molitve (pogledaj KKC 2691!) - zašto se klanjaju u svjetovnom prostoru, a ne pred Presvetim na posvećenom mjestu
2. nakane o autoritetu jednog roditelja (jačeg spola), a ne o ravnopravnosti u odgoju (kasnije pronađem čl. u KKC o tome)
3. sporna teorija o subordiniranosti žena (na temelju pogrešne interpretacije Biblije) - u našem društvu koje je tradicionalno i gdje su nažalost, česta zlostavljanja žena i djece
4. zašto se mole za žensko odijevanje (to se pitaju moje kolegice s posla)
5. koja je pozadina organizacije (čak i svjetovni mediji spominju onaj "kult" koji su osudili brazilski biskupi zbog indoktrinacije i praznovjerja)
6. ima li efekta "prosvjednim molitvama" boriti se protiv pobačaja kad je stvaran efekt kontraproduktivan (tj. više štete nego koristi) - to se pitamo nadbiskup Uzinić i ja


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 02, 2023 07:58 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1310
Nemoj me krivo shvatiti, nisam bila zlonamjerna...
Radoš je govorio o Evanđelju (Mt 6) gdje Isus zaista kaže Tako i kad molite, ne budite kao licemjeri. Vole moliti stojeći u sinagogama i na raskršćima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću.
Kao i mnogi drugi, jednostavno sam, bez ikakve zle namjere, evanđelje prenijela u aktualni kontekst...
S pravom je napisao kasnije biskupov tajnik da se nije mislilo "ni na kakvu određenu skupinu", nego općenito - i da su važnije nakane i raspoloženje srca od mjesta molitve. Netko moli da bude viđen i da od svoje molitve radi predstavu i manifestaciju - a to je loša nakana. Isus kaže za takve: primili su svoju plaću. (misli se na odobravanje i slavu ljudsku)
Mislim i da je Giovi u ovom slučaju pretjerano emotivno reagirao, a evanđelje je toliko jasno da vrvi od "aktualnih pitanja".

Nisu sve kritike s protukatoličke strane. Žao mi je što se nitko ne osvrće na ono što jest sporno (molim te, sve one gnjusne i glupe komentare na forumu.hr ne uzimaj ozbiljno, njima će Bog suditi). Ono što katolici oko mene tvrde da im je čudno je ovo (ponavljam):
1. mjesto molitve (pogledaj KKC 2691!) - zašto se klanjaju u svjetovnom prostoru, a ne pred Presvetim na posvećenom mjestu
2. nakane o autoritetu jednog roditelja (jačeg spola), a ne o ravnopravnosti u odgoju (kasnije pronađem čl. u KKC o tome)
3. sporna teorija o subordiniranosti žena (na temelju pogrešne interpretacije Biblije) - u našem društvu koje je tradicionalno i gdje su nažalost, česta zlostavljanja žena i djece
4. zašto se mole za žensko odijevanje (to se pitaju moje kolegice s posla)
5. koja je pozadina organizacije (čak i svjetovni mediji spominju onaj "kult" koji su osudili brazilski biskupi zbog indoktrinacije i praznovjerja)
6. ima li efekta "prosvjednim molitvama" boriti se protiv pobačaja kad je stvaran efekt kontraproduktivan (tj. više štete nego koristi) - to se pitamo nadbiskup Uzinić i ja




(ponavljam):
1. mjesto molitve (pogledaj KKC 2691!) - zašto se klanjaju u svjetovnom prostoru, a ne pred Presvetim na posvećenom mjestu
2. nakane o autoritetu jednog roditelja (jačeg spola), a ne o ravnopravnosti u odgoju (kasnije pronađem čl. u KKC o tome)
3. sporna teorija o subordiniranosti žena (na temelju pogrešne interpretacije Biblije) - u našem društvu koje je tradicionalno i gdje su nažalost, česta zlostavljanja žena i djece
4. zašto se mole za žensko odijevanje (to se pitaju moje kolegice s posla)
5. koja je pozadina organizacije (čak i svjetovni mediji spominju onaj "kult" koji su osudili brazilski biskupi zbog indoktrinacije i praznovjerja)
6. ima li efekta "prosvjednim molitvama" boriti se protiv pobačaja kad je stvaran efekt kontraproduktivan (tj. više štete nego koristi) - to se pitamo nadbiskup Uzinić i ja


Ja bi ovo potpisao (:::


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 02, 2023 11:53 

Pridružen: Čet lis 22, 2020 09:00
Postovi: 165
kada si već ovako lijepo definirala pitanja koja otvara ova molitvena inicijativa, pokušao bih odgovoriti(kako ja to vidim) na neka njih:
1. mjesto molitve (pogledaj KKC 2691!) - zašto se klanjaju u svjetovnom prostoru, a ne pred Presvetim na posvećenom mjestu
Kao prvo da javno - pred svima iskažu hvalu i slavu Bogu.
Kao drugo, da svi vide kako molitva nije ženski (babski) "posao" kako je uvriježeno razmišljanje, te da i muškarci mogu i trebaju moliti i da time potaknu (zaintrigiraju) na molitvu ili promišljanje o Bogu i one koji nikada ne zalaze u crkvene prostore i nemaju prilike vidjeti ljude kako mole.
Citat:
2. nakane o autoritetu jednog roditelja (jačeg spola), a ne o ravnopravnosti u odgoju (kasnije pronađem čl. u KKC o tome)
Misli se na "duhovni autoritet" a to je autoritet kojim muškarac u obitelji potiče svoju obitelj na molitvu, odlazak na sv. Misu, čitanje Božje riječi itd.
Nažalost ovo nije dobro artikulirano pa sve svi uhvate samo za riječ "autoritet" bez ovoga "duhovni".
Citat:
3. sporna teorija o subordiniranosti žena (na temelju pogrešne interpretacije Biblije) - u našem društvu koje je tradicionalno i gdje su nažalost, česta zlostavljanja žena i djece
Iz koje njihove nakane je vidljiva ova teorija?
Citat:
4. zašto se mole za žensko odijevanje (to se pitaju moje kolegice s posla)
Mole se za čednost u odijevanju. Možda je nespretno formulirana ova nakana, ali jasno je kako je javni nemoral uzeo maha i to se vidi između ostalog i u odijevanju svih, pri čemu (neke) žene najviše tome doprinose.
Citat:
5 .koja je pozadina organizacije
pa nije neka kriminalna organizacija, možda su (ultra)konzervativni ali ih to ne čini manje vrijednima organizacije ovakvih okupljanja
Citat:
ima li efekta "prosvjednim molitvama" boriti se protiv pobačaja kad je stvaran efekt kontraproduktivan (tj. više štete nego koristi) - to se pitamo nadbiskup Uzinić i ja
to samo dragi Bog zna koliko ovakva molitva ima smisla. Njen efekt ovisi u prvom redu o srcima onih koji mole.

Smatram kako ova molitvena inicijativa nije loša, možda nije dovoljno dobro prezentirana, a i izjave (kao i ponašanje) pojedinih sudionika su nespretne, međutim, kada vidimo duhove koji su se uznemirili - čitaj ekipu kojoj ova molitva najviše smeta i koji su organizirali prosvjed protiv molitelja - onda je jasno da je molitva itekako učinkovita jer je dobro poznato tko je taj kome krunica najviše smeta.
Naravno, žao mi je što su se stvorile podjele i među onima koji bi ovu molitvu trebali podupirati.
Biskupi imaju svoj stav, kao što vidimo neki ovakvu molitvu pozdravljaju, dok drugi kritiziraju (više ili manje eksplicitno), svatko sa svojim argumentima. Bilo bi bolje da svi imaju zajednički stav - bilo pozitivan ili negativan, ali očito je kako im to nije toliko bitna tema da bi se na taj način izjašnjavali. Zato mi nema smisla raspravljati o tome što je mislio Uzinić, a što Radoš ili Bogdan.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 02, 2023 13:09 

Pridružen: Pet lis 03, 2014 20:55
Postovi: 1310
kada si već ovako lijepo definirala pitanja koja otvara ova molitvena inicijativa, pokušao bih odgovoriti(kako ja to vidim) na neka njih:
Kao prvo da javno - pred svima iskažu hvalu i slavu Bogu.
Kao drugo, da svi vide kako molitva nije ženski (babski) "posao" kako je uvriježeno razmišljanje, te da i muškarci mogu i trebaju moliti i da time potaknu (zaintrigiraju) na molitvu ili promišljanje o Bogu i one koji nikada ne zalaze u crkvene prostore i nemaju prilike vidjeti ljude kako mole.
Misli se na "duhovni autoritet" a to je autoritet kojim muškarac u obitelji potiče svoju obitelj na molitvu, odlazak na sv. Misu, čitanje Božje riječi itd.
Nažalost ovo nije dobro artikulirano pa sve svi uhvate samo za riječ "autoritet" bez ovoga "duhovni".Iz koje njihove nakane je vidljiva ova teorija?Mole se za čednost u odijevanju. Možda je nespretno formulirana ova nakana, ali jasno je kako je javni nemoral uzeo maha i to se vidi između ostalog i u odijevanju svih, pri čemu (neke) žene najviše tome doprinose.
pa nije neka kriminalna organizacija, možda su (ultra)konzervativni ali ih to ne čini manje vrijednima organizacije ovakvih okupljanja
to samo dragi Bog zna koliko ovakva molitva ima smisla. Njen efekt ovisi u prvom redu o srcima onih koji mole.

Smatram kako ova molitvena inicijativa nije loša, možda nije dovoljno dobro prezentirana, a i izjave (kao i ponašanje) pojedinih sudionika su nespretne, međutim, kada vidimo duhove koji su se uznemirili - čitaj ekipu kojoj ova molitva najviše smeta i koji su organizirali prosvjed protiv molitelja - onda je jasno da je molitva itekako učinkovita jer je dobro poznato tko je taj kome krunica najviše smeta.
Naravno, žao mi je što su se stvorile podjele i među onima koji bi ovu molitvu trebali podupirati.
Biskupi imaju svoj stav, kao što vidimo neki ovakvu molitvu pozdravljaju, dok drugi kritiziraju (više ili manje eksplicitno), svatko sa svojim argumentima. Bilo bi bolje da svi imaju zajednički stav - bilo pozitivan ili negativan, ali očito je kako im to nije toliko bitna tema da bi se na taj način izjašnjavali. Zato mi nema smisla raspravljati o tome što je mislio Uzinić, a što Radoš ili Bogdan.



kada vidimo duhove koji su se uznemirili - čitaj ekipu kojoj ova molitva najviše smeta i koji su organizirali prosvjed protiv molitelja - onda je jasno da je molitva itekako učinkovita jer je dobro poznato tko je taj kome krunica najviše smeta.

Čemu ovakav farizejski pristup?

Šta će mo sa onim koje mole krunicu a kritiziraju ovakav način javne molitve kao recimo moja svetost (::


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Čet ožu 02, 2023 13:41 

Pridružen: Čet lis 22, 2020 09:00
Postovi: 165
Citat:
Šta će mo sa onim koje mole krunicu a kritiziraju ovakav način javne molitve kao recimo moja svetost (::

To je u redu, ti nisi u skupini onih (slika) koji su na trgu prosvjedovali protiv molitelja, na koje se moj komentar referira.
Drago mi je da moliš krunicu i to je jedino bitno.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 216 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Sljedeće

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 3 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr