kada si već ovako lijepo definirala pitanja koja otvara ova molitvena inicijativa, pokušao bih odgovoriti(kako ja to vidim) na neka njih:
1. mjesto molitve (pogledaj KKC 2691!) - zašto se klanjaju u svjetovnom prostoru, a ne pred Presvetim na posvećenom mjestu
Kao prvo da javno - pred svima iskažu hvalu i slavu Bogu.
Kao drugo, da svi vide kako molitva nije ženski (babski) "posao" kako je uvriježeno razmišljanje, te da i muškarci mogu i trebaju moliti i da time potaknu (zaintrigiraju) na molitvu ili promišljanje o Bogu i one koji nikada ne zalaze u crkvene prostore i nemaju prilike vidjeti ljude kako mole.
Citat:
2. nakane o autoritetu jednog roditelja (jačeg spola), a ne o ravnopravnosti u odgoju (kasnije pronađem čl. u KKC o tome)
Misli se na "duhovni autoritet" a to je autoritet kojim muškarac u obitelji potiče svoju obitelj na molitvu, odlazak na sv. Misu, čitanje Božje riječi itd.
Nažalost ovo nije dobro artikulirano pa sve svi uhvate samo za riječ "autoritet" bez ovoga "duhovni".
Citat:
3. sporna teorija o subordiniranosti žena (na temelju pogrešne interpretacije Biblije) - u našem društvu koje je tradicionalno i gdje su nažalost, česta zlostavljanja žena i djece
Iz koje njihove nakane je vidljiva ova teorija?
Citat:
4. zašto se mole za žensko odijevanje (to se pitaju moje kolegice s posla)
Mole se za čednost u odijevanju. Možda je nespretno formulirana ova nakana, ali jasno je kako je javni nemoral uzeo maha i to se vidi između ostalog i u odijevanju svih, pri čemu (neke) žene najviše tome doprinose.
Citat:
5 .koja je pozadina organizacije
pa nije neka kriminalna organizacija, možda su (ultra)konzervativni ali ih to ne čini manje vrijednima organizacije ovakvih okupljanja
Citat:
ima li efekta "prosvjednim molitvama" boriti se protiv pobačaja kad je stvaran efekt kontraproduktivan (tj. više štete nego koristi) - to se pitamo nadbiskup Uzinić i ja
to samo dragi Bog zna koliko ovakva molitva ima smisla. Njen efekt ovisi u prvom redu o srcima onih koji mole.
Smatram kako ova molitvena inicijativa nije loša, možda nije dovoljno dobro prezentirana, a i izjave (kao i ponašanje) pojedinih sudionika su nespretne, međutim, kada vidimo duhove koji su se uznemirili - čitaj ekipu kojoj ova molitva najviše smeta i koji su organizirali prosvjed protiv molitelja - onda je jasno da je molitva itekako učinkovita jer je dobro poznato tko je taj kome krunica najviše smeta.
Naravno, žao mi je što su se stvorile podjele i među onima koji bi ovu molitvu trebali podupirati.
Biskupi imaju svoj stav, kao što vidimo neki ovakvu molitvu pozdravljaju, dok drugi kritiziraju (više ili manje eksplicitno), svatko sa svojim argumentima. Bilo bi bolje da svi imaju zajednički stav - bilo pozitivan ili negativan, ali očito je kako im to nije toliko bitna tema da bi se na taj način izjašnjavali. Zato mi nema smisla raspravljati o tome što je mislio Uzinić, a što Radoš ili Bogdan.