"Duh koncila" nije nešto što može učiniti da termini prestaju vrijediti. Ti termini imaju neki sadržaj tj odnose se na Nauk, koji se kako ti kažeš ne mijenja. Ako neki termin prestaje vrijediti, što je sa sadržajem koji označavaju? Ili je možda baš ta dvosmislenost, ili točnije neiskrenost, kao i ignoriranje logike, ono što nazivamo "duh koncila". Dokumenti Drugog v.k. (s izuzetkom par kritičnih rečenica) ne mijenjaju nauk, ali dio tekstova koji ga izlažu je namjerno dvosmislen, što znači da je moguća i pravovjerna i heretična interpretacija, ali ono što se danas naziva duhom koncila označava uglavnom heretičku interpretaciju nedorečenosti samih dokumenata, ALI NE DOKUMENTE SAME. Prema tome, ne može nešto tako maglovito i neodređeno određivati da bilo što što pripada Nauku prestaje vrijediti.
Po Adrijana ispada da se nekome tko papinstvu ne priznaje jurisdikcijski primat više ne smije reći da je u šizmi, nekome tko je objektivno u stanju smrtnog grijeha ne smije se više reći da je u opasnosti od pakla (ti su sada unaprijeđeni u Adrijaninoj wok terminologiji u LGBT osobe), ali sadržaj Nauka je i dalje nepromijenjen. To za sobom povlači da je wok način obraćanja protestantima ili sodomitima nepošten, jer izraz poštovanja prema njihovoj osobi postaje važniji od njihove dobrobiti s obzirom na njihovo objektivno stanje, ili se nauk ipak promijenio, pa je nominalno priznavanje nepromjenjivosti vjere laž i licemjerje.
Neshvatljiva mi je potreba za ulizivanjem LGBT osobama. Jel to zbog straha, ili mislite da time djelujete u skladu s papinom voljom?
Trebali bi definirati što znači šizmatik i da li se za pravoslavce može koristiti ta riječ.
Znamo da se dogodio raskol Crkve i da je došlo do obostranog anatemisanja, uloga koju je papa tada imao za opću Crkvu nije ista koji sada ima u KC i kada bi došlo do ponovnog jedinstva vjerojatno bi se prihvatila ona uloga koju je papa imao prije raskola a to je titula prvi među jednakima.
Zajednička teološka komisija je utvrdila ulogu pape u prvom tisućljeću kršćanstva i to više nije sporno, niko od pravoslavnih ne bi tražio ako bi došlo do jedinstva da prihvati ulogu pape koji mi katolici sada imamo, dakle bilo bi dovoljno da prihvate ulogu pape prije raskola tj titulu prvi među jednakima čime bi titula Carigradskog prestala vrijediti te bi on mogao biti samo drugi.
Znamo također da su prošlog stoljeća povučene anateme ali to ne znači i automatsko jedinstvo u formalnom smislu a ako gledamo u duhovnom smislu Crkva je jedna pa stoga i ako je formalno došlo do raskola crkveni život vjernika je i dalje nastavio, KC nikada nije proglasila nevažećom sakramente i liturgiji pravoslavne jer bi time dovela u pitanje spasenje vjernika zatečenih sa druge stra
Termin kao što je šizmatik bi se prije mogao koristiti za starokatolike ili lefebreovce jer se radi o odvojanju samo jednog biskupa od Crkve.
Što se tiče Crkvenog nauka donesenog kroz opće sabore i odlukom pape izraženog kroz kanone i dogme tu naravno nema promjene ali moguća su usavršavanja istih tako recimo pojam o čistilištu Crkve u srednjem stoljeću nije isti koji mi sada imamo pa prema tome ne bi bilo pametno uzeti katekizam iz tog doba i voditi se njime.
Isto i teologija kao nauka je u neprestanom napredovanju što je i normalno inače se ne bi mogla nazvati naukom.
Koristio sam izraz u duhu koncila pozivajući na poštivanje istog jer ne želim koristiti riječi moraš i sl. ali ako hoćeš odluke 2.Vatikanskog su obavezne za sve katolike i tu nema rasprave.