U kojem smjeru ide trenutna reforma školstva?
Dok "Školu za život" razni nastavnički portali s ljevičarskim predznakom napadaju iz petnih žila (srednja.hr, osobito nastavnici.org), ključna stvar nije samo u njoj, već i u samoj Cjelovitoj kurikularnoj reformi (što dotični ipak ne žele priznati).
Sadašnja ministrica je uspjela u kratko vrijeme napraviti nešto što nitko prije nje nije, pa će tim više posljedice ovih odluka i duže trajati:
1. eksperiment u planiranju i poučavanju (domene/ishodi) što ne mora nužno dovesti do boljih rezultata (prema iskustvu iz drugih zemalja), a učiteljima predstavlja veće opterećenje
2. pomutnja s lektirnim naslovima - ukidanje klasika, neprimjerenost
3. ograničavanje udžbenika - vaganje u gramima kao uvjet za upis u Katalog
4. ograničavanje korištenja radnih bilježnica - uvođenje norme od 20/30/40% ovisno o razini obrazovanja - velika šteta!
5. tabletizacija - a što će biti poslije?? i forsiranje informatičkog lobija
6. ograničavanje odgojnih predmeta (postepeno ukidanje udžbenika, promjena normi nastavnicima...)
7. promjene kalendara nastavne godine - u čak 4 varijante (skraćivanje uskrsnih blagdana!)
8. skandali oko izrade digitalnih priručnika - previše novca za nešto što "neće valjati"
9. reforma predmeta povijesti koji još nema odobrene udžbenike, za razliku od svih drugih predmeta - ideologizacija ili ???
10. ignoriranje hrvatskog književnog jezika i rodna ideologija
Hoće li sljedeći ministar /ministrica uspjeti nastaviti niz promašenih pravilnika, zakona, naputaka, kurikuluma koji bi trebali obnoviti naše školstvo...