Prošli mjesec, točnije 30. 11. biskupi HBK su sastavili poruku vezanu za kurikularnu reformu i Istanbulsku konvenciju:
http://www.hbk.hr/?type=vijest&ID=671a 21. 12. ministrica Blaženka Divjak vodila je prvi edukativni webinar na tu temu.
Dok su biskupi naglasili kako je važno:
1. odgajati za vrijednosti
2. humanizirati odgoj
"Smatramo, stoga, da prenaglašeno isticanje 'informatike i tehnologije kao jezgre kurikuluma' neće puno pomoći u razvoju komunikacijskih vještina, a niti u poticanju neovisnoga stvaralačkog razmišljanja."
3. naglasak staviti na društvenu skupinu predmeta
"Pozivamo stoga sve koji nose odgovornost za hrvatski obrazovni sustav da dužnu pozornost posvete oblikovanju nastavnih uputnika (kurikula) za predmete u kojima je najsnažnije zastupljen identitetski značaj, misleći pritom osobito na hrvatski jezik i književnost, na povijest i zemljopis te vjeronauk, jer upravo ovi predmeti izgrađuju nacionalni, kulturalni i vjerski identitet mlade osobe."
4. nanovo vrednovati vjeronauk
5. omogućiti uključivanje roditelja u školski sustav
...
ministrica Divjak je u webinaru:
1. naglasila važnost reforme za konkurentnost gospodarstva
2. održala lekciju o teoriji poučavanja temeljenom na ishodima (Outcome-based education)
3. te o Bloomovoj taksonomiji u određivanju ciljeva
U najavi je pisalo da će ministrica "govoriti o ključnim promjenama paradigme učenja i poučavanja te transformaciji kurikuluma iz učenja sadržaja napamet prema ishodima učenja".
Da stanem na stranu svih onih nastavnika i profesora koji su u ministričinom online kvizu odgovorili "pogrešno": u teoriji o ishodima (koja je ipak zasad samo teorija, jer dokazana u praksi njena učinkovitost nije) doista se izbjegavaju općeniti glagoli kao što su "naučiti", "shvatiti", "razumjeti" kao ishodi - jer su preopćeniti i nisu mjerljiva kategorija - ali u našem obrazovnom sustavu i svim pedagoškim teorijama o smislu školovanja i ciljevima - naučiti, shvatiti, razumjeti - ipak je bitno i ipak je nenadomjestivo drugim riječima kao što su objasniti, analizirati, demonstirati...
Jer netko može i verbalno objasniti naučivši napamet i verglajući, ali razumijevanje jest jedna unutarnja nemjerljiva kategorija za koju u hrvatskom jeziku još ne postoji bolja riječ.
Shvaćanje i razumijevanje nečega podrazumijevanju ono unutarnje, dubinski, vezano za istinu, možda za neke i pasivno, ali ono unutarnje (oku nevidljivo) znanje koje čini temelj identitetu i osobnosti.