Katolički odgovori

privatne stranice s raspravama o suvremenim vjerskim temama
Sada je Sri lip 16, 2021 20:16

Vrijeme na UTC + 01:00 sata




Započni novu temu Odgovori  [ 6 post(ov)a ] 
Autor Poruka
PostPostano: Sri vel 15, 2017 11:03 

Pridružen: Uto vel 14, 2017 18:17
Postovi: 13
Lokacija: Sveta Nedelja
EDIT: prebačeno sa teme "Što su grijesi?"

Kako je spomenuo papa Franjo: "Eto zbog čega se ide kod brata na ispovijed, kod brata svećenika; da se ponašamo poput Pavla, da budemo jasni kao i on.
Neki pak vele: Ispovijedam se Bogu. Lako je tako, to je kao da se ispovijeda elektronskom poštom. Bog je negdje daleko, ja izgovorim stvari i nema izravnog susreta, nije ispovijed u četiri oka, a Pavao svoju slabost ispovijeda braći."


Ispovijed nije privatna stvar kao što niti grijeh nije nečija privatna stvar i svaki naš grijeh utječe na cijelu zajednicu. Stoga je za oproštenje nužno slušati Isusovu volju i ispovijediti se i dobiti stvarno odriješenje od Crkve.


Imam nekoliko pitanja:
Da li možeš biblijski potkrijepiti ovakve izjave?
Možeš li me molim te uputiti na mjesto u Bibliji gdje je pisano da se apostol Pavao ispovijedao svome bratu za grijehe koje je učinio protiv Boga?
"Stoga je za oproštenje nužno slušati Isusovu volju i ispovijediti se i dobiti stvarno odrješenje od Crkve"? Tko je sveprisutan, sveznajuć i suveren - Bog ili Crkva?
Zar nisu svi grijesi koje činimo učinjeni u Božjoj prisutnosti?
Protiv koga smo primarno sagriješili - Boga ili Crkve, ili drugim riječima, Boga ili ljudi?

Što se tiče ispovijedi preko čovjeka (svećenika) koji nije i sam Bog, pisac Hebrejima je izjavio ovako;
"Svaki, naime, veliki svećenik, uzet između ljudi, postavlja se na korist ljudima u njihovu odnosu s Bogom, da prinosi i darove i žrtve za grijehe, (i to) kao onaj koji može biti blag prema onima koji iz neznanja griješe, budući da i sam nosi na sebi slabost. I zbog te iste slabosti mora prinositi žrtve za grijehe i za narod i za samog sebe." - Hebrejima 5:1-3
Na što se taj dio teksta odnosio i kome je taj dio biblijskog teksta primarno bio namijenjen? Kome se pisac poslanice Hebrejima obraćao i zašto spominje darove i žrtve za grijeh? Što su ti darovi i žrtve za grijeh? Što se točno događalo sa ovom skupinom ljudi da se pisac morao obazrijeti na ovu temu?

Nadam se da bi svi ovdje na forumu potvrdili da u Bibliji nema proturječnosti (jer ako tko tvrdi da postoji ikakva proturječnost, tad Biblija (stari i novi zavjet) nije pouzdan izvor istine). Ako biste se složili s ovom izjavom, možete li mi dati odgovore na ova pitanja koristeći samo Bibliju kao izvor svih vaših odgovora?

Pitam sva ova pitanja jer bih volio raspravljati o tome, i volio bih da svi budemo potaknuti da uzmemo Bibliju u ruke i tražimo odgovore, pa da vidimo što smo stvarno našli i da li razumijemo to što smo našli.
Hvala! :)

_________________
»Budući da potječemo od Boga, ne smijemo držati da je Božanstvo slično zlatnoj, srebrnoj ili kamenoj stvari - tvorevini ljudskog umijeća i mašte.«
Pavlov govor u Ateni, Djela Apostolska 17:29
Milost tebi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Sri vel 15, 2017 15:17 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1993
Izaija10, vidi pravila podforuma i volio bih da se predstaviš jer za nekatoličke teme imamo poseban podforum.
Samo kratke natuknice - Isus je izričito odredio potrebu Crkve, a apostolima i njihovim nasljednicima povjerio službu opraštanja: "Kojima oprostite grijehe, oprošteni su im; kojima zadržite zadržani su im" (Iv 20, 22-23).
Pavao se nije ispovijedao "svome bratu za grijehe koje je učinio protiv Boga", već je svoje slabosti izgovorio pred svom braćom, cijelom zajednicom. Ovdje papa to navodi zbog toga što je on mogao to njima i prešutjeti, ali to nije isto, "lako je tako". Od najranije crkve ispovijed grijeha nije nešto privatno i proizvoljno, što bi svatko radio bez Crkve. Sv. Jakov u svojoj poslanici piše: "Ispovijedajte dakle jedni drugima grijehe" (Jak 5,16). Svaki, pa i najintimniji grijeh ranjava sve članove Crkve i stoga to pomirenje treba biti vidljivo, pomirujemo sa Bogom ali i sa cijelom crkvenom zajednicom.
O tome govori papa:
"Ponizno ispovijedanje grijeha, što Crkva zahtijeva od nas – kazao je Papa podsjećajući na riječi svetoga Jakova: „Međusobno ispovijedajte grijehe“. Ali ne – objasnio je Papa – radi propagande, nego poradi slave Božje i da se prizna da On spašava. Eto zbog čega se ide kod brata na ispovijed, kod brata svećenika; da se ponašamo poput Pavla, da budemo jasni kao i on."


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Ned vel 19, 2017 11:43 

Pridružen: Uto vel 14, 2017 18:17
Postovi: 13
Lokacija: Sveta Nedelja
Izaija10, vidi pravila podforuma i volio bih da se predstaviš jer za nekatoličke teme imamo poseban podforum.
Samo kratke natuknice - Isus je izričito odredio potrebu Crkve, a apostolima i njihovim nasljednicima povjerio službu opraštanja: "Kojima oprostite grijehe, oprošteni su im; kojima zadržite zadržani su im" (Iv 20, 22-23).
Pavao se nije ispovijedao "svome bratu za grijehe koje je učinio protiv Boga", već je svoje slabosti izgovorio pred svom braćom, cijelom zajednicom. Ovdje papa to navodi zbog toga što je on mogao to njima i prešutjeti, ali to nije isto, "lako je tako". Od najranije crkve ispovijed grijeha nije nešto privatno i proizvoljno, što bi svatko radio bez Crkve. Sv. Jakov u svojoj poslanici piše: "Ispovijedajte dakle jedni drugima grijehe" (Jak 5,16). Svaki, pa i najintimniji grijeh ranjava sve članove Crkve i stoga to pomirenje treba biti vidljivo, pomirujemo sa Bogom ali i sa cijelom crkvenom zajednicom.
O tome govori papa:
"Ponizno ispovijedanje grijeha, što Crkva zahtijeva od nas – kazao je Papa podsjećajući na riječi svetoga Jakova: „Međusobno ispovijedajte grijehe“. Ali ne – objasnio je Papa – radi propagande, nego poradi slave Božje i da se prizna da On spašava. Eto zbog čega se ide kod brata na ispovijed, kod brata svećenika; da se ponašamo poput Pavla, da budemo jasni kao i on."


Gdje mogu naći taj podforum; kako se zove?

Što se tiče mog predstavljanja, mislim da je ovo što ću napisati sasvim dovoljno, a ako nije, samo zatraži pa ću dati više informacija: ja sam osoba koja je odrasla u rimokatoličkoj obitelji od mojeg rođenja te sam kršten kao dijete u rimokatoličkoj crkvi. Dosad sam u životu primio sakramente krštenja, ispovijedi, pričesti i svete potvrde. Tijekom srednjogodišnjeg obrazovanja me je postepeno privlačila čežnja da saznam istinu što te tiče Boga, mene i svijeta u kojem živim, te štoviše, svijeta koji je nadolazeći i čovjekovog stanja nakon smrti. Čitajući Bibliju, iako sam imao prilično primitivno shvaćanje stvarnosti, svejedno sam primjećivao velike razlike između onoga što rimokatolička crkva naučava i onoga što sama Riječ Božja naučava. Konstantnim svjedočenjem Svetog Pisma o osobi Isusu Kristu i njegovom savršenom otkupiteljskom djelu za njegov narod koje je završeno na križu Golgote prije otprilike 2000 godina, Njegovom smrću koja je bila žrtva pomirnica između Boga i Božjeg odabranog naroda, shvatio sam da je Kristovo djelo za griješnike koji su izabrani od Boga u Kristu zaista dostatno i završeno, te oni imaju vječni život - to jest, pravedan odnos sa samim Bogom protiv kojega su svi sagriješili i zaslužuju vječni pakao i ognjeno jezero. Budući da je pravednost Božjeg gnjeva za Božji narod zadovoljena time što je Bog svalio svoj gnjev na Isusa, oni su spašeni, i imaju sigurnost vječnog života, te su subaštinici Kristovi; ljudi koji su bili stranci Božjih obećanja danih Izraelu po Kristu i u Kristu oni su sada Božja djeca. Na temelju mojeg svjedočanstva o Kristovom spasiteljskom djelu u mojem životu, kršten sam i prihvaćen sam kao ravnopravan član lokalne zajednice vjernika u mjestu koje je blizu mojeg stanovanja.

Na ovaj sam forum došao jer želim više saznati o stvarima koje naučava katolička crkva, da bih sve jasnije mogao utvrditi da li rimokatolička crkva slijedi predaju i nauk same Biblije, ili slijedi predaju čisto ljudsku, odnosno tradicije koje su naslijedili od svojih predaka ne mareći za svjedočanstvo same Božje Riječi, za ogledalo koje jasno pokazuje tko su zapravo ljudi i kakav je Božji sud za svakog čovjeka koji se ne pouzda isključivo u Isusa Krista kao svojeg Spasitelja. Cilj mi je naučiti razlike, a u isto vrijeme bih volio ako je to moguće, da mi se dokaže krivo samim Svetim Pismom. Nadam se da će se svi potruditi uzeti Bibliju u ruke i sami istraživati što ona govori.

Što se tiče same tvoje poruke i ispovijedi grijeha braći; budući da tvrdiš da su Pavao i Jakov tako naučavali, te pretpostavljam da bi sam za sebe rekao da slijediš njihov nauk, mene zanima koliko je velika zajednica u kojoj se nalaziš? Da li si svim ljudima javno ispovijedio svoje grijehe? Ako nisi, zar nisi zanijekao učenja Pavla i Jakova koja si sad malo prije koristio kao potvrdu onoga što slijediš? Zar je brat svećenik isto što i cijela zajednica? Da li će ti brat protiv kojeg si sagriješio oprostiti ako se ti za taj grijeh koji si učinio protiv njega ispovijediš bratu svećeniku protiv kojeg nisi sagriješio? Kako će ti oprostiti ako ne zna za grijeh koji si ti učinio protiv njega? A da li si sagriješio samo protiv jednog brata ili mnogo braće, poznavajući što je sve grijeh? Ne bi li dakle trebao otići do svake osobe protiv koje si sagriješio, i zatražiti oprost od svake osobe pojedinačno? Što ako ti ta osoba ne oprosti? Da li to znači da ti ni Bog nije oprostio? Da li se Božje oproštenje temelji na spremnosti oproštenja tvojega brata? Vraćam se na korijen: protiv koga si primarno sagriješio - Boga ili čovjeka? Ako ti Bog ne oprosti, što ti uopće znači čovjekov oprost? Nema čovjek moć slanja drugog čovjeka u pakao, već Bog ima tu moć, zar ne?

_________________
»Budući da potječemo od Boga, ne smijemo držati da je Božanstvo slično zlatnoj, srebrnoj ili kamenoj stvari - tvorevini ljudskog umijeća i mašte.«
Pavlov govor u Ateni, Djela Apostolska 17:29
Milost tebi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 20, 2017 16:47 
Administrator

Pridružen: Ned ožu 26, 2006 22:09
Postovi: 1993
Podforum koji je primjeren je Teme vezane uz nekatolike i na njemu se raspravlja o katoličkom nauku, ali vezano uz nekatolike. Tamo će biti prebačeni pripadajući postovi.

Nekoliko natuknica:
Ne možeš biti dva puta kršten. Krštenjem si zauvjek pripao Kristu i ne postoji način da se taj sakrament poništi. "Jedan Gospodin – jedna vjera – jedno krštenje" (Ef 4,5).
Onaj tko nije živio vjerničkim životom ili se odrekao svoje vjere nije time izbrisao sakrament krštenja koji je primio. Kod ponovnog povratka u Crkvu tada neće biti ponovno kršten, već će ispovjediti svoju vjeru koje se odrekao.

Bilo bi korisno reći u kojoj si denominaciji / sekti / crkvi.
Jedna je Kristova Crkva i samo u njoj možeš tražiti punu istinu. Od preko 35000 raznih denominacija svaka govori da tumači Bibliju, a svaka naučava drugačije i zato se odvaja i dijeli jedna od druge. Naprotiv, Isus je ustanovio Crkvu, sa Petrom kao stijenom, i dao joj obećanje nezabludivosti. Ta Crkva je radi navještanja evanđelja napisala Bibliju i prenosila ju do današnjeg doba. Bez Crkve se ne može tumačiti Biblija, inače ostane samo podjeljenost i pobrkanost tumačenja.

Katolička Crkva je bogata raznim obredima i redovima, ali svi imaju isti nauk, jer imamo Petrovog nasljednika, papu. Katolička Crkva nije kako ti pišeš "rimokatolička crkva", već sadržava mnoge crkve koje se razlikuju po obredu ili crkvenoj disciplini, npr. oko Zagreba ima dosta grkokatolika, to je sve zajedno Katolička Crkva.

Isus je apostolima i njegovim nasljedicima u Crkvi odredio da opraštaju ili zadrže grijehe. Ispovijedamo se zaređenim svećenicima koji su nasljednici apostola, njima je Isus naredio tu ovlast, ne bilo kome. Bez Crkve uopće nije moguće provoditi tu direktnu Isusovu naredbu: ""Kao što mene posla Otac i ja šaljem vas." To rekavši, dahne u njih i kaže im: "Primite Duha Svetoga. Kojima otpustite grijehe, otpuštaju im se; kojima zadržite, zadržani su im." (Iv 20, 21-23). Dakle, svećenik sa tim apostolskim nasljeđem ima mogućnost zadržavanja grijeha, jer je upravo Bog tako odredio.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 20, 2017 23:47 

Pridružen: Uto vel 14, 2017 18:17
Postovi: 13
Lokacija: Sveta Nedelja
Hvala ti na usmjeravanju. Pripadam »Biblijskoj Crkvi Berejaca« u Samoboru.

Što se tiče krštenja, naravno da mogu biti dva puta kršten, živi sam dokaz toga - budući da sam rođen u rimokatoličkoj obitelji te sam primio krštenje kao novorođenče (praksu koju ne nalazimo nigdje u Novom Zavjetu), time ne dajući ikakvo osobno svjedočanstvo o Isusu Kristu i njegovoj žrtvi za mene na križu, u određenom trenutku u mom životu, shvaćajući da se ne mogu pouzdati u svoja "dobra djela" jer će na kraju Krist suditi takvim ljudima po upravo tim njihovim djelima u koja se sad pouzdaju na sudu za nevjernike te će biti bačeni u ognjeno jezero, razumio sam da nemam izlaza i priznao sam Bogu da sam griješnik koji zaslužuju da ga Bog tretira po svojoj svetosti i pravednosti a ne po svojoj milosti, te priznao Bogu da je Krist Isus, Njegov vječni Sin umro na križu za griješnike koji će vjerovati u Njega i Njegovo spasonosno djelo za njih; primio sam vjeru od Boga kao nezasluženi dar Njegove milosti. Kad sam izgovorio svoje svjedočanstvo pred lokalnom Crkvom, bio sam kršten. Krštenjem (samim tim djelom) se ne pripada Kristu, već je to samo jedan od dva obreda kojim potvrđuješ da li već od prije postanka svijeta pripadaš Kristu ili ne, drugim riječima to je čin potvrde odnosa koji je već prije tog samog čina postojeć. Kao npr., kad voliš ženu. Ne započinješ odnos sa ženom na taj način da joj odmah staviš vjenčani prsten na prst, već prvo uspostavljaš odnos sa ženom, te kasnije potvrdiš taj uspostavljeni odnos prstenom, zar ne? Dakle, prsten je samo iskaz nečega što je već prije postojalo.

Jedna je Kristova Crkva, u tom se slažem s tobom, ali nigdje u Bibliji mi ne piše da tražim punu istinu u njoj. Crkva sama po sebi nije savršena, barem ne još. Biblija svjedoči da je osoba (čovjek i Bog) Isus Krist put, istina i život. On je savršen. Isus je dao Crkvi obećanje nezabludivosti?
Koliko ja trenutačno znam, u samoj srži postoje dvije vjeroispovijesti koje sebe nazivaju Crkvom; jedna ispovijeda spasenje samo isključivo po vjeri u Isusa Krista na temelju Božje milosti (dakle bez ikakvih zasluga od strane koja je spašena), dok druga na tu vjeru nadodaje djela i koješta. Jedna je u pravu, druga je u krivu. Jedna je prava Crkva, druga je krivotvorina. Nema sivog područja. Biblija tumači sama sebe (Pismo tumači pismo), Crkva nije potrebna za to (iako Crkva služi Kristu i ljudima i na takav način) - Bog je dovoljno jasan sam po sebi. Bog ne treba tumača - sve što je otkriveno u Bibliji je kristalno jasno, samo je treba čitati i proučavati s ispravnim motivima. Pobrkanost nastaje jer Bog ima slobodnu volju iskazivanja ili milosti ili gnjeva, već kako kome On želi.

Papa nije nasljednik Petra. Ja ne mogu naći potvrdu za takvu tvoju izjavu nigdje u Bibliji. Pročitao sam ukratko sadržaj linka kojeg si zalijepio, i da ne duljim, ne slažem se sa osnovnom porukom toga što sam pročitao. A to je u biti - nedostatnost Biblije. Vjerujem da se niti Pavao ne bi s tim složio budući da je nekoć napisao dio biblijskog teksta koji nosi titulu "hvalospjev ljubavi", odnosno 1. Korinćanima 13, gdje govori da će kada dođe ono što je savršeno, isčeznuti ono što je nesavršeno; po kontekstu, on govori o njihovom tadašnjem znanju i proricanju. Savršeno se odnosi na potpunu Božju objavu koja je zapečaćena kao takva čim je autor posljednje knjige (Ivan) napisao svoj Amen. Tad je došlo ono što je savršeno, ono čime se mnogi ljudi hvale da posjeduju i drže na policama gdje skuplja prašinu, a rijetko kad otvaraju s ciljem da se pogledaju u to savršeno ogledalo i da se promjene - a to je Biblija.

Apostolsko nasljedstvo ne postoji. Iskreno ne znam tko je to izmislio. Jedino ako pod apostolskim nasljeđem misliš na predaju, odnosno samu Bibliju, onda razumijem. Ali Biblija nije namijenjena samo svećenicima koji su išli na fakultet, već svakom čovjeku koji iskreno traži pravoga Boga, ili još bolje rečeno, namijenjena je svakom čovjeku kojeg Bog traži. Kao što je Pavao rekao; "Ja sam dužnik i Grcima i barbarima, i mudrima i nerazumnima."

Uglavnom, još jednom, hvala ti na tvojoj obzirnosti što si mi ukazao na to da postoji podforum za nekatolike. Neću više smetati na ovom dijelu foruma! Ispričavam se što nisam sam pretražio forum da nađem taj podforum. Milost tebi. :)

_________________
»Budući da potječemo od Boga, ne smijemo držati da je Božanstvo slično zlatnoj, srebrnoj ili kamenoj stvari - tvorevini ljudskog umijeća i mašte.«
Pavlov govor u Ateni, Djela Apostolska 17:29
Milost tebi.


Vrh
 Profil  
 
PostPostano: Pon vel 20, 2017 23:49 

Pridružen: Uto vel 14, 2017 18:17
Postovi: 13
Lokacija: Sveta Nedelja
I hvala na informaciji gdje mogu nabaviti Katekizam Katoličke Crkve. :)

_________________
»Budući da potječemo od Boga, ne smijemo držati da je Božanstvo slično zlatnoj, srebrnoj ili kamenoj stvari - tvorevini ljudskog umijeća i mašte.«
Pavlov govor u Ateni, Djela Apostolska 17:29
Milost tebi.


Vrh
 Profil  
 
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 6 post(ov)a ] 

Vrijeme na UTC + 01:00 sata


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr